Není žádným tajemstvím, že dnešní děti tráví hodně času před obrazovkou. Nebudeme nyní řešit, zda je to dobře, či špatně. Důsledkem však je, že si oblíbí určitý film či seriál a postavy, které v něm vystupují.
To obvykle znamená, že chce mít doma i předměty s ním. A výrobci a prodejci hraček i jiných předmětů jsou více než ochotni toto přání splnit. Ovšem to, jaké předměty se vyrábí, závisí jak na celkové popularitě dané pohádky, tak i na věkové skupině, pro kterou je určena. A samozřejmě také na tématu celého seriálu.
Například u seriálu Mašinka Tomáš hračky Mašinka Tomáš mají obvykle podobu nejrůznějších vláčků, ať už těch klasických elektrických, nebo, vzhledem k tomu, že tento seriál je určen pro nejmenší, obyčejných dřevěných.
Je jasné, že v tomto případě se tento model sám nabízí. A není to náhoda. Mnoho dětských seriálů je vlastně půlhodinovými reklamami na hračky. Tento trend byl sice nejběžnější v osmdesátých a devadesátých letech, avšak často se objevuje i dnes. Je však na ústupu, neboť částka, kterou produkce seriálu stála, neodpovídala zisku z prodeje hraček a jiných předmětů.
Samozřejmě jako u každého podnikání i zde je důležité nespoléhat se pouze na jeden produkt. Proto i k seriálu Mašinka Tomáš nenajdeme pouze vláčky, ale i jiné hry a hračky. Mohou to být například společenské hry pro nejmenší, do kterých jsou tyto postavičky zakomponovány.
Obvyklé je i to, že se vyrábí i jiné předměty. Poměrně běžné je například nádobí, pro menší děti plastové, svačinové boxy, školní aktovky, zubní kartáčky, kelímky a mnoho dalších, na kterých je obrázek daného hrdiny.
To, že je tam natištěn, samozřejmě znamená, že za daný předmět zaplatíme víc. A je to pochopitelné, práva na použití těchto postaviček nejsou levná, zvláště pokud jde o ty nejpopulárnější. Avšak co bychom pro své děti neudělali – a právě na to prodejci spoléhají. Přeci jen, děti jsou nejsnadněji ovlivnitelné reklamou, a tudíž jsou nejlepšími zákazníky – i když za ně platí rodiče.